De eerste week - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Maarten Krol - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Maarten Krol - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Maarten

20 April 2017 | Verenigde Staten, Brooklyn

Na een lange reis - vooral lang in Kopenhagen - zijn ook Florian en ik in New York. Eerst een paar dagen wennen aan de tijd en aan de omgeving.
Bedford- Stuyvesant is prima om te wonen. We vallen wel op, want bewoners hebben voornamelijk een Afro-amerikaanse achtergrond. We lopen in 10 minuten naar de metro en zijn van daar in 20 minuten op Manhattan. Of elders in de stad: Brooklyn heeft veel leuke plekken.
Inmiddels hebben we voor Florian een school gevonden. Daar gaat hij vanaf morgen naar toe, dagelijks van 8.45 tot 15.05 uur. Spannend dus, morgen.
Vandaag probeerden we een NY- ID- kaart te krijgen. Dat is waarschijnlijk alleen voor Florian gelukt. De dames achter de balie kregen ruzie over onze aanmelding, omdat Maarten op het huurcontract als Maarten Krol vermedt staat, ipv als Martinus Servatius ... ruzie onder collega's, openlijk gestreden.

Maarten is inmiddels een aantal dagen naar de universiteit geweest. Ik ga volgende week voor het eerst naar New Haven. Een soort van 'gewoon leven' gaat dus binnenkort opmgang komen.