Vertrek komt dichtbij - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Maarten Krol - WaarBenJij.nu Vertrek komt dichtbij - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Maarten Krol - WaarBenJij.nu

Vertrek komt dichtbij

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten

07 April 2017 | Verenigde Staten, Brooklyn

Onze reis naar New York begint nu toch echt bijna. We gaan met z’n 3-en: Maarden, Denise en Florian (MDF). Een jaar geleden werden de ideeën concreet. Maarten mag eens in de 5 jaar op een 3-maands “sabbatical” en Denise had een stuwmeer aan vakantiedagen te verspijkeren. New York werd de perfecte match. Maarten kan bij de City University of New York (CUNY) aan een interessante samenwerking beginnen en Denise kan 2 dagen in de week meedraaien bij een instituut voor Developmental Transformations in New Haven, waarmee ze al jaren goede contacten heeft. Florian kan naar een high school.
In de herfst werd het definitief: van april tot augustus gaan we! Eerst ruim 3 maanden werk / school en dan vakantie met Inge, Roline en Joost, die overkomen.
In de voorbereidingen was er heel wat te regelen, van visa, reizen, school, woonruimte daar en ons huis hier. Vlak voor vertrek lijkt alles duidelijk, behalve de school voor Florian: dat kunnen we echt pas regelen als we daar zijn.

Een kort overzicht van wat er gaat gebeuren:
We gaan wonen op 683 Monroe Street in Brooklyn, NY 11221 New York, apartment #3. Een klein maar leuk appartement in de wijk Bedford-Stuyvesant van Brooklyn. Voor Florian hebben we enkele scholen in Brooklyn op het oog, dat volgt later.

Maarten gaat werken bij het Advanced Science and Research Center van CUNY, in Upper Manhattan. Dat is op een klein uurtje reizen van waar we wonen: langer woon-werk verkeer hoort er bij!

Het instituut waar Denise heen gaat ligt op zo’n 1½ uur treinen van New York. Daar schrijft ze vast later meer over.

Komende week is het zover. Maandag 10 april vliegt Maarten, “verkent de buurt” en zorgt dat de koelkast in het appartement gevuld is. Zaterdag 15 april komen Denise en Florian.
We zullen tot eind juli in New York blijven. Half juli komt Inge hierheen, een week later Roline en Joost. Weer een week later reizen we met z’n 6-en langs steden en nationale parken in het noordoosten. Daarna is het avontuur weer voorbij en vliegen we 18 augustus terug; Roline, Joost, en Inge 1 à 2 dagen later.

Meer info als we daar zijn!